Pondělí, 6 února, 2023
aktuality
DomůPR článkyON page SEO faktory, podrobně

ON page SEO faktory, podrobně

Základní on-page SEO: Jednoduché změny, díky kterým můžete získat více návštěvníků z Google
V předchozí části jsme si řekli něco o analýze klíčových slov. Nyní máte v Collab desítky až stovky slov, které sledujete. Je na čase tato slova lépe zapracovat na váš web.

Kde všude se mohou nacházet klíčová slova? (Pokud se v některých pojmech ztratíte, je to OK, vše si vysvětlíme).

v doméně (pokud to dává smysl)
v nadpisech
v podnapisoch
v meta nadpisu (meta title)
v meta popisu (meta description)
v URL adrese
ve vašem obsahu (produkty, informační stránky, články na blogu …)
Klíčové slovo přímo v doméně
Dát důležité klíčové slovo do domény je příklad SEO strategie, která kdysi slavila velký úspěch, ale dnes už takový rozdíl nedělá. To můžete vidět například na tom, že první místa pro klíčová slova ohledně počítačů zabírají značky jako Alza, Datacomp a Mall, nikoli weby jako „pocitace.sk“.

Ze zkušenosti z práce pro klienty víme, že klíčové slovo v doméně má stále význam. To můžete vidět například na obrázku níže – pro „pojištění“ se jako první organický výsledek zobrazuje web, který se s tímto slovem dokonale shoduje.

Klíčové slovo v doméně – pojištění
Klíčové slovo v doméně vám pravděpodobně přinese nějakou malou výhodu ve výsledcích Google-u. Na druhé straně vás to ale výrazně omezí. Alza například již prodává i krmiva pro psy a evidentně se jim to vyplácí. Na webu „notebooky.cz“ by granule působily dost mimo.

Klíčová slova v URL adrese (za lomítkem)
Pokud máte WordPress stránku, není nic jednoduššího, než v Nastavení -> Trvalé odkazy zaškrtnout možnost Název článku. Díky tomu pak velmi jednoduše upravíte URL adresu jakéhokoliv produktu, článku nebo stránky.

Změna trvalých odkazů ve WordPressu
Klíčová slova v nadpisech a meta nadpisech
O nadpisech jsem už něco napsal, ale vždy to bylo víceméně o tom, že musí zaujmout. A to stále platí. Pokud budou vaše nadpisy zajímavé, bude na nich klikat více lidí a Google vás časem posune o něco výše.

Kromě toho se ale musíte postarat o to, aby ve vašich nadpisech byly alespoň nějaké klíčová slova. Ideální nadpis obsahuje vyhledávané klíčová slova a zároveň vypadá dostatečně lákavě, abychom na něj klikli.

Jak psát SEO titulky
Tip: Ve WordPress-e si umíte nastavit dva druhy nadpisů – jeden, který se bude zobrazovat po rozkliknutí článku (klasický nadpis) a druhý (meta nadpis / SEO název), který se bude zobrazovat ve výsledcích Google a standardně i na sociálních sítích. Meta nadpis si jednoduše zvolíte přes plugin Yoast SEO.

Yoast SEO: Návod
Pokud chcete mít nadpisy technicky správně, tak se doporučuje na každé podstránce používat pouze 1 hlavní nadpis (H1). Ve WordPressu proto všechny podnadpisy v článcích standardně chcete mít jako H2-H6.

Zpětné odkazy od [email protected]

Zpětný odkaz nastálo již od 75 Kč. Vlastníme přes 200 magazínů, napište nám na výše uvedený email, rádi vám zašleme nabídku.

Popis stránky (meta popis):
SEO popis stránky
Už jste zjistili, že pokud chcete změnit, jak vypadá konkrétní produkt, článek nebo stránka ve výsledcích Google, tak stačí jen přes Yoast SEO změnit nadpis a popis. Správně zvolené klíčová slova v popisu vám poskytnou extra výhodu při vyhledávání. Právě meta popis je místo, kde chcete použít klíčová slova, ale zároveň vypadat lidsky a přesvědčit uživatele, aby kliknul.

Dobrý popis stránky zvyšuje CTR-ko (míru prokliku) a jak jsem již zmiňoval, Google sbírá obrovské množství informací a podle nich se snaží uživatelům dát co nejlepší výsledky.

Klíčová slova v textu a v podnapisoch
Díky blogování jsem rozjel internetové podnikání, takže jsem očividně zaujatý, ale blogování je pro SEO opravdu skvělé. V článcích máte dokonalý prostor na to, abyste (cíleně nebo nezáměrně) používali nejrůznější klíčová slova. Od těch hlavních až po 5 a více slovní fráze.

Pokud chcete dělat SEO, tak články pište nejprve pro lidi a až potom optimalizujte pro vyhledávače. Když to uděláte opačně, tak z vašeho textu bude křičet, že vám jde jen o to, abyste dostali na stránku co nejvíce lidí a kašlete na jejich zážitek.

Další věc: Google-u záleží na kvalitním obsahu. Text s 2000 slovy má standardně větší hodnotu jako text s 300 slovy. O to více, pokud v článku ještě přelinkujete další zdroje nebo dokonce vědecké studie. Váš blog by měl být kvalitní, aktuální a zajímavý. Pokud dokážete publikovat pravidelně, máte body navíc.

Vnitřní (interní) prolinkování webu
Co je to interní prolinkování? Když na svém webu odkazujete na svůj web. Může to být na oko nebo na placený produkt.

Dobře udělané vnitřní prolinkování je super pro obě strany – pro vás, i pro návštěvníky. Vy je na vašem webu udržíte o něco déle a oni zase mohou pohodlně pokračovat ve čtení o tom, co je zajímá.

Na vlastním webu se také můžete docela vyřádit s textem odkazu (anchor text) a nemusíte se bát penalizace. Odkaz na váš web ve tvaru * velmi konkurenční klíčové slovo * na cizím webu může vyvolat podezření, že se snažíte uměle manipulovat výsledky Google.

Předchozí článek
Další článek

Kontakt

Provozovatelem všech webů je
Ing. Vítězslav Kotík, MBA
U Michelského mlýna 1535
Praha 4
140 00

IČO: 42143659
DIČ: CZ7211162761

Bankvní spojení:
2001807788/2010
IBAN: CZ12 2010 0000 0020 0180 7788
SWIFT: FIOBCZPP
Kontaktovat nás můžete na mailu:  
Redakce: [email protected]

spot_img
spot_img
- Advertisment -PR článek
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img