Znáte to, webová stránka hotová a nyní je třeba zajistit její návštěvnost. Jedním ze způsobů, jak přilákat lidi a potencionálních zákazníků na svou stránku, je psát články, blog, příspěvky na sociální sítě nebo natáčet vlog. V praxi content markerting.
Máte dvě možnosti, jak zajistit virtuální kontakt se svým publikem. První je, že si články, blogy a podobně budete psát sami. Druhá, oslovíte copywritera nebo agenturu.
Samozřejmě druhá možnost i něco stojí. Začínáte podnikat, penízky se rozkutálejí rychle, takže to zkusíte ve vlastní režii. Poradíme vám pár triků, které vám mohou pomoci.
Jak začít psát články?


Press List – přes 1 200 českých a slovenských magazínů
Informace vám rádi podáme na emailu: [email protected]
75 Kč za publikaci 1x PR článku


při objednávce 400x článků
(publikaci lze rozložit do 24 měsíců)
Vaši zajímavou nekomerční tiskovou zprávu, článek uveřejníme zdarma .
PR články a komerční sdělení publikujeme za poplatek dle ceníku viz. níže.
Zprávy nám zasílejte na email info@press-media.cz v této struktuře :
Titulek (max 80 znaků)
Perex (zvýrazněný úvod článku)
Text
Jméno autora článku , url autora, zdroj apod.
Jméno autora fotografie/obrázku, ev. popis fota.
Obrázky zasílejte pouze ve formátu JPG o minimální velikosti 800x500px.
Ceník publikace PR článků a komerčních sdělení
Publikace PR článku na portálu HlavníZprávy.cz | 690,- Kč |
Publikace PR článku na ostatních portálech | již od 75,- Kč |
Publikace PR článku na více portálech | množstevní slevy dohodou |
V případě dlouhodobější spolupráce ceny dohodou
Ceny jsou uvedeny bez 21% DPH
Technické parametry PR článku
- Rozměr hlavního obrázku – min: 800 x 450px, rozlišení 72 DPI, horizontální orientace (na šířku)
- Datový formát obrázku – JPG, PNG
- Počet obrázků do fotogalerie k článků – Max. 5
- Datový formát obrázku – JPG, PNG
- Licence k obrázku – K obrázku je nutno uvést autora / zdroj. Zadavatel zasláním obrázku prohlašuje, že je oprávněn poskytnout fotografii ke zveřejnění – autorská práva jsou v pořádku
- Ilustrační fotografie – V případě nedodání obrázku připojíme k článku fotografii z free fotobanky
- Titulek – max 80 znaků včetně mezer (slova titulku nesmí být použita jako hypertextový odkaz)
- Perex – max 500 znaků včetně mezer (slova v perexu nesmí být použita jako hypertextový odkaz)
- Text – Doporučujeme jednu až dvě normo strany (1NS = A4 standardní řádkování)
- Odkazy v textu – V textu mohou být uvedeny max 3 hypertextové odkazy
- Embedování obsahu třetích stran – do textu je možno vložit Tweet, FB statut, video aplikace YouTube, mapu aplikace Google Maps.
- SEO optimalizace – Za příplatek 100,- Kč bez DPH upravíme meta tag title a meta tag description v hlavičce HEAD. U hypertextových odkazů doplníme atribut title.
- Publikace článku – Článek publikujeme obvykle do několika hodin od zaslání všech podkladů. Publikace je trvalá po celou dobu existence portálu.
≡ Přehled regionálních a oborových portálů
Objednávky PR článků zasílejte na email [email protected] včetně vašich fakturačních údajů. Pro další informace nás můžete kontaktovat zde nebo na telefonu +420 774 509 555.
Tvorba článku vám zabere čas, proto si na začátku zodpovězte pár otázek.
Co prodáváte? Produkt nebo služba, která je předmětem prodeje.
Koho chcete textem oslovit? Cílová skupina, která bude váš produkt nebo službu kupovat.
Kde nejjednodušší oslovíte cílovou skupinu? Musíte zjistit, na kterých serverech se vaše cílová skupina nachází, kde se nejvíce pohybuje.
Jaké je poselství článku? Chcete zvýšit prodej nebo chcete seznámit zákazníky s novým produktem.
Jaký efekt má článek vyvolat? Chcete článkem pobavit nebo vyvolat diskusi.
Jak zvolit správné klíčová slova?
Každý článek musí obsahovat klíčová slova. Jsou to slova, která si potencionální zákazník napíše do vyhledávače. Vaším cílem je, aby našel právě tu vaši. Anylýzou klíčových slov musí předcházet pořádný průzkum. Pomůže vám například Google keywords research.
Klíčové slovo se musí nacházet v nadpisu, podpoložek a popisech. Slovo budete používat v textu, proto pořádně zvažte, které slovo vyberete. Nepíšete text pro počítač, ale pro konkrétní lidi.
Nadpis, který zaujme
Velmi důležitá část článku. Měl by shrnout, co je napsáno v článku. Nepište titulky, které zavádějí čtenáře, poskytněte mu v titulku co nejvíce informací. Věnujte mu dostatek pozornosti, ideální je napsat ho nakonec.
Perex
Jednoduše řečeno úvod článku. Měl by navazovat na nadpis a zaujmout čtenáře. Vyvolat v něm zvědavost, aby si přečetl celý článek. Opět zapomeňte na obludné senzace. Chceme, aby čtenář článek dočetl až do konce.
Odstavce a podnadpisy
Celý článek by měl být členěn na odstavce a podnadpisy. Musí být přehledný a snadno čitelný. Na začátku každého nového odstavce podejte čtenáři informaci. Nezapomínejte na logické členění samotného textu.
Zajímavost
Použijte v textu zajímavost, kterou upoutáte. Přidejte externí odkaz nebo obrázek. Pokud propagujete vlastní výrobek, externím odkazem může být link na vaši stránku.
Audiovizuální materiál
Galerie, poučné nebo zábavné video zvyšují návštěvnost stránky. Z vlastní zkušenosti můžeme říci, že nejvyšší návštěvnost byla právě po zveřejnění videa.
Gramatika
Být dobrým copywriter znamená perfektní ovládání gramatických jevů a stylistiky. Pokud máte pochybnosti, využijte pomoc Jazykovědného ústavu Ľudovíta Štúra, kde najdete kompletně všechny slovníky a odpovědi na gramatické jevy.
Závěr
V první řadě si uvědomte, že nepíšete sloh. Píšete článek, který má zvýšit návštěvnost a prodej.
Snažte se, aby článek nevyzněl komerčně.
Pomozte čtenáři vyřešit problém a jako řešení nabídněte svůj produkt nebo službu.
Nezapomeňte na strukturu článku: nadpisy, podnadpisy, záchytné body, tučná kurzíva pro podstatné slova a části vět.
Nezapomeňte na klíčová slova a externí odkazy na web.
Buďte originální a nekopírujte články jiných vydavatelů.
Gramatika – dejte si záležet na gramatické a stylistické správnosti. Nechcete přece, abyste vyzněly jako nevzdělanci.
















https://cutt.ly/JZ98oxO
https://cutt.ly/gZ93ctT
https://cutt.ly/MZMeB9j