Středa, 30 listopadu, 2022
aktuality
aktuality
HomePR článkyJak správně napsat PR článek

Jak správně napsat PR článek

Znáte to, webová stránka hotová a nyní je třeba zajistit její návštěvnost. Jedním ze způsobů, jak přilákat lidi a potencionálních zákazníků na svou stránku, je psát články, blog, příspěvky na sociální sítě nebo natáčet vlog. V praxi content markerting.

Máte dvě možnosti, jak zajistit virtuální kontakt se svým publikem. První je, že si články, blogy a podobně budete psát sami. Druhá, oslovíte copywritera nebo agenturu.

Samozřejmě druhá možnost i něco stojí. Začínáte podnikat, penízky se rozkutálejí rychle, takže to zkusíte ve vlastní režii. Poradíme vám pár triků, které vám mohou pomoci.

Jak začít psát články?

Tvorba článku vám zabere čas, proto si na začátku zodpovězte pár otázek.

Co prodáváte? Produkt nebo služba, která je předmětem prodeje.
Koho chcete textem oslovit? Cílová skupina, která bude váš produkt nebo službu kupovat.
Kde nejjednodušší oslovíte cílovou skupinu? Musíte zjistit, na kterých serverech se vaše cílová skupina nachází, kde se nejvíce pohybuje.
Jaké je poselství článku? Chcete zvýšit prodej nebo chcete seznámit zákazníky s novým produktem.
Jaký efekt má článek vyvolat? Chcete článkem pobavit nebo vyvolat diskusi.

Jak zvolit správné klíčová slova?

Každý článek musí obsahovat klíčová slova. Jsou to slova, která si potencionální zákazník napíše do vyhledávače. Vaším cílem je, aby našel právě tu vaši. Anylýzou klíčových slov musí předcházet pořádný průzkum. Pomůže vám například Google keywords research.

Klíčové slovo se musí nacházet v nadpisu, podpoložek a popisech. Slovo budete používat v textu, proto pořádně zvažte, které slovo vyberete. Nepíšete text pro počítač, ale pro konkrétní lidi.

Nadpis, který zaujme

Velmi důležitá část článku. Měl by shrnout, co je napsáno v článku. Nepište titulky, které zavádějí čtenáře, poskytněte mu v titulku co nejvíce informací. Věnujte mu dostatek pozornosti, ideální je napsat ho nakonec.

Perex

Jednoduše řečeno úvod článku. Měl by navazovat na nadpis a zaujmout čtenáře. Vyvolat v něm zvědavost, aby si přečetl celý článek. Opět zapomeňte na obludné senzace. Chceme, aby čtenář článek dočetl až do konce.

Odstavce a podnadpisy

Celý článek by měl být členěn na odstavce a podnadpisy. Musí být přehledný a snadno čitelný. Na začátku každého nového odstavce podejte čtenáři informaci. Nezapomínejte na logické členění samotného textu.

Zajímavost

Použijte v textu zajímavost, kterou upoutáte. Přidejte externí odkaz nebo obrázek. Pokud propagujete vlastní výrobek, externím odkazem může být link na vaši stránku.

Audiovizuální materiál

Galerie, poučné nebo zábavné video zvyšují návštěvnost stránky. Z vlastní zkušenosti můžeme říci, že nejvyšší návštěvnost byla právě po zveřejnění videa.

Gramatika

Být dobrým copywriter znamená perfektní ovládání gramatických jevů a stylistiky. Pokud máte pochybnosti, využijte pomoc Jazykovědného ústavu Ľudovíta Štúra, kde najdete kompletně všechny slovníky a odpovědi na gramatické jevy.

Závěr

V první řadě si uvědomte, že nepíšete sloh. Píšete článek, který má zvýšit návštěvnost a prodej.
Snažte se, aby článek nevyzněl komerčně.
Pomozte čtenáři vyřešit problém a jako řešení nabídněte svůj produkt nebo službu.
Nezapomeňte na strukturu článku: nadpisy, podnadpisy, záchytné body, tučná kurzíva pro podstatné slova a části vět.
Nezapomeňte na klíčová slova a externí odkazy na web.
Buďte originální a nekopírujte články jiných vydavatelů.
Gramatika – dejte si záležet na gramatické a stylistické správnosti. Nechcete přece, abyste vyzněly jako nevzdělanci.

spot_img
spot_img
- Advertisment -PR článek
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img