Čtvrtek, 28 března, 2024
aktuality

Web Design 2021, moderní trendy od profesionála

Přemýšlíte nad tím, zda váš web splňuje podmínky moderního webu? Trendy se mění, ale to, co je důležité zůstává stejné. Nemusíte mít vystudovanou vysokou na to, abyste věděli zhodnotit to, zda váš web vypadá dobře, nebo špatně. V tomto článku se podíváme na hlavní věci, které byste měli sledovat.

Je velmi dobré, že výrazy jako UX a UI se stávají známými i méně technicky zdatným. Klienti začínají rozumět tomu, že pokud na jejich stránku přijde potencionální zákazník, tak design webové stránky má velký vliv na to, zda bude či nebude konvertovat. Jinými slovy, zda design webové stránky vybízí návštěvníka na to, aby nakoupil nebo ne.

Myslím, že je to hlavně kvůli tomu, že my sami máme rádi, když používáte webové stránky, na kterých je jasná a přehledná navigace, viditelné informace, minimum zbytečných kliků, a samotná stránka je rychlá a má příjemný design.

Pojďme se podívat na několik tipů, které můžete udělat pro to, abyste vylepšili design webové stránky.

Jasná a přehledná navigace na webové stránce
Jsme bombardováni reklamami a informacemi z každé strany po celý den je naše pozornost velmi roztroušená. Po příchodu návštěvníka na webovou stránku máme příliš krátkou dobu na to, abychom zaujali a předali návštěvníkovi informaci, kterou hledá.

Jedním z hlavních prvků webové stránky je navigace. Nemám na mysli jen hlavní navigační lištu, která také musí být přehledná ale také celkové rozložení stránky.

Na dobrou přehlednost ovlivňuje i vizuální design. Zvolte si jednotné barvy, které používáte VSAT na webové stránce. Konzistence je klíč. Pokud použijete určitý druh modré barvy na hlavní stránce, pak ho použijte i na podstránkách. Pokud jsou vaše tlačítka zelené, pak ať jsou zelené na celé stránce. I takové malé detaily mohou ovlivnit to, zda se návštěvník na stránce zdrží nebo ne.

Stránka musí „dýchat“. Mám na mysli to, že jednotlivé elementy stránky jako testy, nadpsiy a obrázky by měly mít mezi sebou dostatek prostoru.

Web design a hierarchie
Znáte ten pocit, když něco hledáte? Prošli jste už přes několik weby no nikde jste nenašli co jste hledali. Nechce se vám všechno číst a jen rychle procházíte shora dolů? Přesně o tomto je hierarcha designu.

Představte si, že na váš web přijde zcela neznalý člověk, který hledá vaši službu nebo produkt. Dokáže informace najít i aniž četl každé jedno slovo? Jsou nadpsiy dostatečně popisné? Pokud jste si alespoň na jednu z otázek odpověděli ne, pak je třeba zapracovat na celkové hierarchii web designu.

Jde tu hlavně o to, že návštěvníci na webu ne vždy čtou, ale spíše skenují. Narychlo si proběhnou web a pokud si všimnou něco, co zaujme, čtou dál. Představte si hierarchii web designu tak, že na co se podívám po příchodu na webovou stránku jako PRVNÍ, DRUHÉ, TŘETÍ atd.

Je nejdůležitější informace napsán tučně nebo ji musím hledat? Upoutá mě na stránce obrázek, který je sice pěkný ale nemá vypovídací hodnodu? Chcete-li zlepšit na svém webu konverze, určitě se na to zkuste podívat očima člověka, který o vás nikdy neslyšel. Vy své podnikání znáte, ale jsou vaše texty a nadpsiy napsané tak, aby jim porozuměl i lajka?

URL adresy jsou také součástí web designu
Struktura webové adresy může pomoci návštěvníkovi webu pomoci v orientaci. Pokud uživatel přišel na stránku z jiného webu, nebo z reklamy, pak je možné, že jste ho přivedli ne na hlavní stránku.

Uživatel by měl být schopen rychle se zorientovat v tom, kde se nachází a případně navigovat tam, kam by chtěl jít.

Dokonce ještě i dnes v roce 2021 se stává, že adresy webových stránek vypadají například takto webstranka.cz/hhehjj865jidisi-poi. Tato adresa je sice trošku přitažená za vlasy, ale zkuste si toho všimnout.

Méně je více. Hlavně ve web designu
Prepinděné weby mohou zaujmout, ale otázkou je jakou cílovou skupinu zaujmou. Všímáme si, že mnoho lidí inklinuje k minimalistickému web designu.

Už nejednou se mi stalo, že jsem na seminářích a workshopech různého druhu slyšel: „Méně je více“. Pokud děláte marketingovou strategii, snažte se ji udělat co nejjednodušší. Pokud píšete kód, snažte se ho udělat co nejčistším. Pokud děláte logo, udělejte ho jednoduché. Tato fráze se opakuje znovu a znovu.

V mých začátcích jsem se potýkal s tím, že jsem se snažil udělat webovou stránku co nejvíce designově přitažlivou. Prošpikoval jsem ji obrázky, animacemi, slidery a jinými prkotinkami.

Časem jsem ale přišel na to, že mnoho z těchto designových prvků na webových stránkách jsou spíše na škodu než k užitku. Postupně jsem je začal ze stránky vypouštět, jeden po druhém až mi nakonec na stránce zůstaly jen ty nejdůležitější informace a prvky, které tam musely zůstat.

Samozřejmě, výjimky potvrzují pravidlo a ne vždy se umíte obejít bez promakaného web designu. Potom si na tom dejte ale záležet a poraďte se se zkušeným grafikem. Grafici, rozumějí barvám, rozložení prvků, vědí jak zachovat poměry prvků a podobně. Pokud si grafika nemůžete dovolit, pak si raději připlaťte za kvalitní šablonu, do které bylo investováno při její tvorbě. Ušetříte si tak kopec námahy a bolesti hlavy.

Zpětné odkazy od info@press-media.cz

Zpětný odkaz nastálo již od 75 Kč. Vlastníme přes 200 magazínů, napište nám na výše uvedený email, rádi vám zašleme nabídku.

0 out of 5
- REKLAMA -magazín

*** Další články autora ***

magazín
magazín

--- Naše weby ---

magazín
magazín
magazín

Kontakt

Provozovatelem všech webů je
Ing. Vítězslav Kotík, MBA
U Michelského mlýna 1535
Praha 4
140 00

IČO: 42143659
DIČ: CZ7211162761

Bankovní spojení:
2001807788/2010
IBAN: CZ12 2010 0000 0020 0180 7788
SWIFT: FIOBCZPP
Kontaktovat nás můžete na mailu:  
Redakce: info@press-media.cz