Pondělí, 6 února, 2023
aktuality
DomůPR článkyZpětné odkazy - Linkbuilding

Zpětné odkazy – Linkbuilding

Zpětné odkazy jsou odkazy z jiných webů, které směřují na vaši webovou stránku. Pokud se rozhodnu v článku odkazovat na web mé manželky, právě tím získala nový zpětný odkaz.

Vyhledávače považují každý z těchto linků jako „hlas důvěry“ pro vaši web stránku a obsah. Každý z těchto hlasů říká vyhledávačům, že daný obsah považují za hodnotný a důvěryhodný.

Řekněme, že prodáváte vestavěné skříně a 30 stránek bude odkazovat na vaši podstránku „Vestavěné skříně“. A tedy každá z těchto 30 stránek dala hlas vaší stránce. Pokud někdo hledá vestavěné skříně, pro vyhledávače je přirozené umístit na dohledatelné místo právě vaši stránku, protože pro toto téma na vás odkazuje mnoho stránek.

Takže čím více mám těchto odkazů, tím vyšší bude moje stránka umístěna ve vyhledávačích? Ne tak docela. Při zpětných odkazech platí známé klišé, že kvalita je více než kvantita.

Jak ale, sakra, máte vědět, jak vypadá kvalitní odkaz? Všichni ti SEO konzultanti, SEO agentury a marketingoví čarodějové to vědí. Jak to ale máte vědět vy, když s tímto celým teprve začínáte?

Zpětné odkazy od [email protected]

Zpětný odkaz nastálo již od 75 Kč. Vlastníme přes 200 magazínů, napište nám na výše uvedený email, rádi vám zašleme nabídku.

Linkbuildingový sen: Jak vypadá dokonalý zpětný odkaz?
Pojďme se podívat, jak by měl vypadal dokonalý odkaz.

1: Odkaz se nachází na důvěryhodném webu s vysokou autoritou

Dalo by se říci, že toto je nejdůležitější faktor. Chcete-li být výše ve vyhledávačích, musíte se soustředit na budování zpětných odkazů z autoritativních webů.

Pod „autoritativní“ myslíme „web, kterému Google věří“. Odkaz z oficiální stránky ministerstva, z webu univerzity nebo z jednoho z top zpravodajských portálů je určitě více než 10 odkazů z blogů, které nemají žádnou historii.

Jak můžete zjistit, zda je nějaký web důvěryhodný a s vysokou autoritou?

Jak používat SEO nástroje jako Ahrefs a Majestic:
V podstatě takto to dělá (asi) každý, kdo se věnuje SEO. SEO nástroje jako Ahrefs a Majestic mají k dispozici obrovské množství dat, podle kterých dávají webem různé ratingy.
UR znamená rating konkrétní podstránky.

DR je obecný rating mého webu. Číslo bude stejné, ať tam zadáte jakoukoliv URL adresu z webu.

Backlinks je počet odkazů, které směřují na tuto podstránku, ale toto číslo není tak důležité, jak by se zdálo. Jeden web totiž na vás může odkazovat i ze stovek podstránek (například pokud má odkaz v patičce). Důležitější je to číslo při Referring domains. Toto číslo nám říká, kolik různých webů odkazuje na konkrétní podstránku.

Pokud vás tedy zajímá celková autorita webů, nejvíce vám o ní řeknou metriky „DR“ a „Referring domains“.

Kolik stojí takové nástroje na analýzu odkazů? Vyplatí se mi do nich investovat?
Tyto SEO nástroje jsou poměrně drahé. Majestic začíná někde na úrovni 50 € / měsíc, Ahrefs stojí přibližně dvakrát víc.

Každopádně si myslím, že většině z vás se nevyplatí investovat 50 € měsíčně do nástroje, který slouží hlavně k analýze zpětných odkazů.

Ahrefs nabízí 7-denní zkušební verzi za 7 dolarů.

Poslední možností je použít nástroj Link Explorer od firmy Moz. Po registraci vám umožní zdarma zobrazit základní info o 10 webech za jeden měsíc.

2: Konkrétní podstránka, ze které máte odkaz, již sama o sobě získala nějaké odkazy a dobře se zobrazuje na klíčová slova

Autorita domény je velmi důležitá, ale odkazy z různých článků a podstránek na stejném webu mohou mít různou hodnotu. Proto se vyplatí sledovat i metriku „UR“, o níž jsem psal v bodě výše.

Pokud máte Ahrefs, určitě se vyplatí sledovat i metriky Organic search a Organic keywords.

3: Relevance: Váš odkaz dává smysl

Pokud jste již řešili koupi vlastní nemovitosti, tak jste pravděpodobně slyšeli, že při nemovitostech záleží hlavně na 3 věcech: poloha, poloha a poloha. Při odkazech je to podobné.

Odkazy z relevantních webů vám pomohou nejvíce. Na druhé straně, příliš mnoho odkazů ze zcela nerelevatných stránek vám může způsobit více problémů než užitku.

Příklad: Mám e-shop, na kterém prodávám kancelářské židle. Link z magazínu o bydlení a nábytku tedy bude mít větší hodnotu, než link odkazující ze stránky o dovolených.

4: Text odkazu (anchor text) je přirozený

Při aktivním budování odkazů (čili linkbuildingu) třeba dát pozor na to, abyste to nepřehnali s používáním klíčových slov v textu odkazu.

Nechci zde psát nějaké konkrétní pravidla a procentuální rozložení. Jen si dejte pozor na to, aby v případě, pokud máte e-shop se židlemi zmíněn v příkladu výše, všechny vaše odkazy nebyly z textu „kancelářské židle“. Takové něco by vypadalo velmi nepřirozeně a mohli byste vzbudit podezření a velký Google by si na vás mohl posvítit.

Vy chcete, aby byl váš linkbuilding krásně přirozený. Klidně tam jednou za čas dejte i vaše hlavní klíčová slova, ale pozor na to, abyste neměli pouze takové odkazy.

5: Link je „dofollow“

Zpětné odkazy jsou buď dofollow nebo nofollow. Jednoduše vysvětleno: Dofollow odkazy přenášejí SEO autoritu, nofollow odkazy ji nepřenášejí.

V linkbuildingu se tedy snažíme primárně o dofollow odkazy.

V praxi platí, že získat dofollow odkaz je těžší než získat nofollow odkaz. Chcete nofollow odkaz z Instagramu, stačí si založit profil a dát link do BIO. Dofollow odkaz z Instragramu neseženete, tak se ani nemusíte snažit. 🙂

Zpětné odkazy od [email protected]

Zpětný odkaz nastálo již od 75 Kč. Vlastníme přes 200 magazínů, napište nám na výše uvedený email, rádi vám zašleme nabídku.

Kontakt

Provozovatelem všech webů je
Ing. Vítězslav Kotík, MBA
U Michelského mlýna 1535
Praha 4
140 00

IČO: 42143659
DIČ: CZ7211162761

Bankvní spojení:
2001807788/2010
IBAN: CZ12 2010 0000 0020 0180 7788
SWIFT: FIOBCZPP
Kontaktovat nás můžete na mailu:  
Redakce: [email protected]

spot_img
spot_img
- Advertisment -PR článek
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img