Čtvrtek, 1 prosince, 2022
aktuality
aktuality
HomePR článkyOn-page SEO faktory

On-page SEO faktory

On-page SEO – upravte si web stránky tak, aby vám přinášela co nejvíce
rychlost webu
Vadí vám, když se dlouho načte stránka? To každému. Rychlost webu je pro váš byznys důležitá.

Jak dlouho by mělo trvat načítání webu? Ideálně 2 sekundy a méně. Pomalý web vám způsobí vyšší bounce rate (procento lidí, kteří téměř okamžitě opustí váš web), méně návštěv, méně konverzí a méně uživatelské spokojenosti. Rychlý web je také jeden ze SEO faktorů.

Na otestování rychlosti stránky můžete použít například: Pingdom (vyberte testování z Evropy), GTmetrix nebo Page Speed ​​Insights.

Dobrý webhosting = základ pro rychlý web


Bezpečnost webu:
Od roku 2018 již váš web prostě musí fungovat na protokolu HTTPS. Google to už bere jako standard a pokud váš web stále nemá funkční SSL certifikát, škodíte sami sobě.

Drtivé většině webů stačí neplacený certifikát Let ‚encrypt, který dnes bez problémů rozjede na každém kvalitním webhostingu. Implementace SSL velmi jednoduchá a zabere jen pár minut.

OK, technické základy máme za sebou, pojďme na práci s klíčovými slovy a texty.

Co jsou klíčová slova?
Klíčová slova – co to je?
Klíčová slova jsou slova, která lidé píší do Google-u, když chtějí něco najít. Zde je pár příkladů:

„Audi a8“
„Restaurace košice“
„Seo konzultant Brno“
Klíčová slova se dělí do tří hlavních kategorií: head (hlava), body (tělo) a long tail (dlouhý ocas).

Head keywords jsou obvykle jednoslovné klíčová slova s ​​velkým počtem vyhledávání a konkurencí (například, „pojištění“ nebo „smartphone“).

Dostat se na první pozice pro takové klíčová slova je extrémně složité. Obvykle si to žádá velký budget a roky práce. Při slovech s vysokou konkurencí se vám i tak nejdříve nepodaří dostat se na úplně první místo, protože soupeříte s mega weby jako jsou Heuréka či Wikipedia.

Utěšující zprávou pro vás může být to, že head keywords nejsou velmi konverzní. Pokud někdo hledá „smartphone“, tak je mnohem dále od nákupu jako někdo kdo hledá „iphone 11 pro 64GB cena“.

Body keywords: Body keywords jsou 2-3 slovní fráze, které mají slušný počet vyhledávání, ale jsou více specifické než Hlavní klíčová slova. Body keywords jsou klíčová slova jako „tvorba webů Brno“ či „ojeté vozy“. Tato slova jsou téměř vždy méně konkurenční než Hlavní klíčová slova, ale ani v tomto případě nečekejte procházku růžovou zahradou.

Long tail keywords: Long tail keywords jsou dlouhé, 4 a více slovní fráze, které jsou obvykle velmi specifické. Long tail keywords jsou fráze jako „co to je email marketing“. Dostat se na první příčku pro tato klíčová slova je již mnohem jednodušší. Někdy je jednoduše stačí použít v textu.

Analýza klíčových slov: Jak najít a vybrat klíčová slova (a vedle toho rovnou začít is měřením pozici)
Každý SEO člověk má své oblíbené nástroje a své zažité postupy. Nechci tu na vás vybalit 10 různých nástrojů, z nichž se vám jen zamotá hlava.

Chcete něco, co víte aplikovat již dnes a z čeho víte nyní získat cenné informace. Tak je? Pokud ano, tak začněte tím, že si vytvoříte účet v nástroji Collab. Na vyzkoušení (a možná i na celou dobu) vám bude stačit jejich plán zdarma.

Collab vás provede přidáním projektu a dalším logickým krokem je přidání klíčových slov. V sekci Klíčová slova kliknete na Přidat nová klíčová slova. Nejjednodušší bude kliknout na Návrh slov pomocí Google Adwords a následně tam napsat něco, čemu se věnujete (nebo co například prodáváte) na svém webu. Poté klikněte na Získat návrhy klíčových slov.

Návrhy klíčových slov od Collabimu
Collab vám následně ukáže několik návrhů na klíčová slova, která byste mohli chtít sledovat (občas tam budou zvláštní věci, ale většina by měla sedět):

Návrhy klíčových slov od Collabimu
Pokud vás nějaké klíčové slovo zaujalo, stačí kliknout na Uložit (které se pak změní na Odstranit). Občas vám to ukáže i blbosti – jak můžete vidět, mně navrhlo i klíčové slovo „seznamka“. Takové slova ignorujte a zaměřte se jen na ty důležité.

Tato klíčová slova se kliknutím na Uložit přidají do vašeho Collab účtu. Collab následně začne zjišťovat vaše aktuální pozice pro tato slova. Jednou za 14 dní (pro několik slov dokonce každý den) ty pozice zkontroluje a zaznamená změny.

Celý tento proces opakujte is dalšími klíčovými slovy na vaší stránce, dokud nebudete spokojeni s počtem sledovaných slov, případně, dokud vám Collab nenapíše, že jste překročili limit vašeho plánu. 🙂

Tímto máte dokončenou svou první (a zcela základní) analýzu klíčových slov. Není dokonalá, ale je to ta nejlepší analýza, jakou jste dosud měli. 🙂

spot_img
spot_img
- Advertisment -PR článek
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img