Pondělí, 6 února, 2023
aktuality
DomůPR článkyVelký SEO návod

Velký SEO návod

Takže, co je to slavné SEO? Začněme od začátku:

SEO pochází z anglického Search Engine Optimization a znamená optimalizaci pro vyhledávače (v našich končinách platí, že vyhledávač = Google). V Čechách se uchytil i pojem „SEO optimalizace“ – čili krkolomné (a nesprávně) „Search Engine Optimization optimalizace“.

Každopádně …

Opravdová otázka není, co je SEO. Reálná otázka zní: „Co mám udělat, aby Google ukazoval na prvním místě můj web a ne konkurenci?

Skvělá otázka. Pojďme se na to celé podívat z pohledu toho, na kom Google-u záleží nejvíce – z pohledu běžného uživatele.

Představte si, že jsem se právě rozhodl, že chci trávit více času hraním počítačových her a méně času svým podnikáním (je to jen příklad, nebojte). Můj tříletý Macbook Air je skvělý pro mé podnikání, ale protože už při Google Hangouts zapíná ventilátory, tak na hraní budu asi potřebovat něco jiného.

Takže udělám následující:

otevřu svůj notebook
kliknu na ikonu Chrome-u
do vyhledávače zadám klíčové slovo „herní počítače“
zobrazí se mi něco takového:
Pochopitelně si prokliku nejprve stránky na prvních organických pozicích. Které jsou organické? Ty, které nejsou označeny jako reklama.

Tyto stránky nabízí Google jako první, protože je přesvědčen, že toto jsou stránky, které nejvíce odpovídají tomu, co hledám.

Klíčové slovo „herní počítače“ je velmi konkurenční, proto mě nepřekvapuje, že na prvních 3 příčkách vidíme velké značky – Alza, Datart a Heureka.

Proč si Google myslí, že právě tyto stránky mi pomohou najít to, co hledám? Pojďme to zjistit.

všechno jsou to velmi důvěryhodné weby, na které směřují odkazy ze stovek až tisíců jiných hodnotných webů (častokrát je to hlavně kvůli aktivnímu linkbuildingu) SEO nástroj Ahrefs
Obrázek: Alza.cz je podle Ahrefs 73,242 nejsilnější web na celém internetu. Odkazuje na něj téměř 2000 různých webů a odhadovaná organická návštěvnost je 1,2 milionu návštěv měsíčně.
Takové „mega weby“ bývají velmi dobře nadizajnované a naprogramované – díky tomu se rychleji načítají a jsou lépe přizpůsobeny pro uživatele.
Tyto weby investovali čas a peníze do toho, aby byly co nejlépe optimalizovány pro klíčová slova. Pokud mají aktivní blog, jsou to další body navíc.
To vše je optimalizace pro vyhledávače neboli SEO.

Člověk nemusí být génius, aby věděl, že vyšší umístění ve vyhledávačích vede k vyšší návštěvnosti, a tím pádem i k vyšším příjmem a ziskem.

Každý by chtěl být na první pozici. Jste lidem na očích a je vysoká šance, že na vás kliknou. Pokud vás potenciální zákazníci nenajdou na první straně, v podstatě neexistujete.

Zpětné odkazy od [email protected]

Zpětný odkaz nastálo již od 75 Kč. Vlastníme přes 200 magazínů, napište nám na výše uvedený email, rádi vám zašleme nabídku.

Pomozme si statistikami od jedné z největších „SEO firem“ na světě – Moz.com:

90% lidí si při vyhledávání jen vyhledává první stranu.
75% si prohlédne pouze prvních 5 výsledků.
31,24% prokliků patří první stránce na první straně (click through rate) .Míra prokliku: Click through rate
Poznámka: Umístění stránek ve výsledcích vyhledávání ovlivňují mnohé faktory. Může se stát, že se webová stránka, která má výborné odkazy, texty a UX bude z nějakého důvodu nacházet ve výsledcích níže a slabší optimalizované nad ní. Pozice se mění několikrát za den a Google s nimi často experimentuje (ve smyslu, že vás naschvál posune uměle výše a pak sleduje, kolik lidí zaujme váš výsledek).

Jak se dělí SEO?
Pokud to trochu zjednodušíme (a nebudeme nyní řešit technickou část), tak optimalizace pro vyhledávače se dělí na:

On-page SEO: všechny faktory, které se přímo týkají vašeho webu a které víte do výrazné míry ovlivnit (design webu, rychlost, SSL certifikát, používání klíčových slov, texty, nadpisy, uživatelský zážitek …)
Off-page SEO: to, jak ostatní weby reagují na ten váš – v podstatě linkbuilding (pokud na vás odkazuje web Ministerstvo vnitra, tak vám to posouvá mnohem více autority, než když na vás odkazuje nově vytvořený blog)
Jak vidíte, rychlost webu, jeho zabezpečení, kvalitní obsah a texty, ve kterých jsou v rozumné míře použity klíčová slova, odkazy z ostatních stránek – to vše vám pomůže dostat vaši stránku na vyšší pozice.

V podstatě platí: Čím lepší web, obsah a odkazy, tím více návštěvníků zdarma.

Pojďme se nyní blíže podívat na jednotlivé části.

Kontakt

Provozovatelem všech webů je
Ing. Vítězslav Kotík, MBA
U Michelského mlýna 1535
Praha 4
140 00

IČO: 42143659
DIČ: CZ7211162761

Bankvní spojení:
2001807788/2010
IBAN: CZ12 2010 0000 0020 0180 7788
SWIFT: FIOBCZPP
Kontaktovat nás můžete na mailu:  
Redakce: [email protected]

spot_img
spot_img
- Advertisment -PR článek
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img